Jag är helt ny på att bygga Web Parts för SharePoint och nu har just byggt min första "Hello World". Det är själva programmet STSADM.EXE som inte hittas av kommandotolken (CMD). STSADM ligger vanligtvis i katalogen C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\web server extensions\60\BIN på SharePoint-servern, så du måste hjälpa kommandotolken att hitta rätt. Till stsadmin finns det även ett gui nu ifall man tycker att cmd är överkurs ;)Deploy Web Part med stsadm
Jag har packat och skapat en .cap-fil men när jag nu försöker "deploy" denna med: stsadm -o addwppack -filename så får jag bara att "stsadm is not recognized as an internal or external command".
Varför??
Jag har nog int riktigt förstått var jag ska lägga in cab... var ska den ligga för att stsadm ska fungera?
/LinnSv: Deploy Web Part med stsadm
Enklast är att du "flyttar dig" till rätt katalog innan du kör STSADM, genom att först ge kommandot: CD "C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\web server extensions\60\BIN"
Ett annat alternativ är att du anger hela sökvägen till STSADM när du anger ditt kommando:"C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\web server extensions\60\BIN\STSADM" -o addwppack -filename NNNN
Det finns även andra sätt att göra STSADM mer allmänt tillgänglig för kommandoprompten, men det är kanske överkurs.
/Johan
Sv:Deploy Web Part med stsadm
//Tommy