Hej, Finns det någon web part eller något som gör att man kan hämta ut & presentera data från ADet? T ex skulle jag vilja kunna hämta ut alla användares information som presenteras i en lista. I SharePoint Portal Server finns en funktion som hanterar profiler som bland annat innehåller data från AD. Profilerna är sökbara och man kan styra vilken information som ska hämtas och visas. Har inte kollat på Active Directory Lookup Web Part tidigare. Får göra det nu... Helst skulle jag vilja ha en web part som där man kan skapa listor eller likande utifrån ldap querys. Vore grymt! Jag har inte heller testat AD Lookup WP, men den ser lovande ut. Fungerar faktiskt bra! Tack för idén.Presentera data från Active Directory
// DSv: Presentera data från Active Directory
I Windows SharePoint Services finns inte motsvarande funktion, så då får man ta till webparts. Har du sett "Active Directory Lookup Web Part": http://www.microsoft.com/sharepoint/downloads/components/detail.asp?a=426?
/JohanSv:Presentera data från Active Directory
// DSv: Presentera data från Active Directory
Det står i beskrivningen att den använder en web service för att hämta och lista användare från AD. Idé: Använd MS Data View Web Part (den som konfigureras via FrontPage) för att formatera och visa data från web servicen. Då har du din lista!
/JohanSv:Presentera data från Active Directory
Om någon behöver hjälp eller info om denna web part så kan ni kontakta mej så hjälper jag till så gott jag kan.
Det här är en riktigt trevlig web part som är gratis =).
// D