Jag har skapat ett webpart-projekt där jag har skapat en referens till en dll-fil. I manifest-filen har jag sedan definierat denna dll-fil som <Assembly FileName="mindll.dll"> och med safecontrol namespace=mittnamespace. Har testat lite mer nu och fått ovanstående att fungera om jag ställer om trust level i web.config till Full (<trust level="Full" originUrl="" />). Men denna lösning känns ju inte överväldigande kul. Här står det lite om säkerheten, och en bit ner på sidan får du nog svar på din fråga.Problem med .Net webpart med referens till annan dll
Därefter skapade jag en CAB-fil med min webpart.vb, webpart.dwp, manifest.xml och mindll.dll. Sedan installerade jag paketet med stsadm.exe -o addwppack -filename mincab.cab.
Men jag får inte detta att fungera som jag önskar. Om jag gör som ovan fast exkluderar de referenser som jag har till min dll-fil så fungerar det. Men så fort som jag lägger till denna referens så får jag följande fel från min Try - Catch; Security error.
Jag har även kollat i web.config filen att det finns SafeControl för min webpart + dll-filen.
Skulle uppskatta hjälp med detta problem som jag stött på.Sv: Problem med .Net webpart med referens till annan dll
Hur gör jag för att kunna installera min webpart med min dll-fil på ett enkelt och smidigt sätt i fortsättningen?Sv:Problem med .Net webpart med referens till annan dll
http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/odc_sp2003_ta/html/sharepoint_wsscodeaccesssecurity.asp