Hej, skall göra en site som kommer att visas på en storbildsskärm. Siten kommer inte gå att klicka på, det vill säga den är icke navigerbar. Skulle därför villja göra en site helt utan documentlibrary, picturegallery och den biten som är standard när man väljer empty site. Min fråga lyder som följande hur gör man för att skapa en site utan de funktioner som jag inte kommer att behöva på siten? Hmm... Om du inte behöver funktionerna som finns i siten, behöver du då verkligen göra en site, kan du inte göra en enkel websida innuti en site istället och visa den? Det skulle vara enkelt och bra att göra så. Men kunden jag gör portalen till vill visa upp en liten site på en storbildskärm som reklam eftersom de säljer sharepoint licenser. Ifall du vill få bort t ex "rubriken" Surveys, så är det enklaste ifall du öppnar default.aspx-sidan för siten i FrontPage och editerar sidan.Modifiera Site templates
Sv: Modifiera Site templates
// MvH BjörneSv:Modifiera Site templates
Sv:Modifiera Site templates
Ifall du inte gillar FrontPage och vill ta port quick-launchen helt så finns det ett litet gulligt trick man kan göra.
1. Lägg till en "Content Editor Web Part"
2. Välj "Modify Web Part" på den.
3. Välj "Source Editor" och klistra in följande:
<script>
document.all.webpartpagenavbar.innerText = "";
</script>
// MvH Björne