Någon som vet om det går/hur man gör för att flytta en fil från sin personliga webplats i SPS 2003 till en WSS site? Jag skulle vilja kunna tala om att den ska från ena stället till det andra. Just nu kopierar jag över webdav, men det vore ju smidigt att göra det direkt i IE. Enklast är väl att ta upp båda webbplatserna i varsitt fönster och sedan använda utforskarvyn för att dra och släppa dokumenten. Om det är worddokument kommer det mesta av metadatat (dvs listkolumnerna) att följa med, men om det är något annat format, till exempel en textfil, följer ingen metadata med. Har du testat om det fungerar? Det gör inte det för mej... Funkar fint för mig. Om det strular, testa att lägga till båda servrarna i zonen "trusted sites" i Internet Explorer. Det är alltså samma server som WSS siten & portalen finns på... Det är alltså samma server som WSS siten & portalen finns på... Har du lagt till den serverns URL i Trusted Sites i IE? Utforskarvyn brukar inte fungera fullt ut annars. Flytta fil från min webbplats till en WSS site
// DSv: Flytta fil från min webbplats till en WSS site
/JohanSv:Flytta fil från min webbplats till en WSS site
Iofs så kan jag markera ett dokument i utforskarvyn och välja flytta den här filen. Sen så får jag browsa mej till "mina nätveksplatser" osv..
// DSv: Flytta fil från min webbplats till en WSS site
/JohanSv:Flytta fil från min webbplats till en WSS site
Sv:Flytta fil från min webbplats till en WSS site
Sv: Flytta fil från min webbplats till en WSS site
Testa att högerklicka i utforskarvyn: om du får en varning om att det kan vara riskfyllt att köra systemkommandon så är fungerar inte heller drag-and-drop. Men du borde fortfarande kunna klippa och klistra, efter att du bekräftat varningen.
Men utforskarvyn är inte helt problemfri, så det kanske strular lite extra för dig. http://blogs.tamtam.nl/mart/SharepointExplorerViewProblems.aspx
/Johan