Hejsan!Sharepoint Services - Diverse frågor
Fråga 1: Korta länkar i meddelandefönster. Vill inte ha mingigantisktlångadomänadressmedmassoravundersidor.com när jag postar en nyhet. Skulle hellre vilja ha en "Läs här!" som är länkad till denna långa domän. Har sett detta i någon presentation men hittar ingenting nu.
Fråga 2: Engelska webtemplates till svenk sharepoint. Har ett gäng sharepointtemplates som jag skulle vilja ha in på servern. Har installerat dem enligt konstens alla regler men ändå hamnar de inte under "Mallar" vid skapande av ny sharepointsite. Går det inte att köra Engelska webtemplates till svensk sharepoint?
Fråga 3: Händelser - Vill filtrera denna veckovis och inte visa händelser nu, som händer i December. Man ska ju trots allt kunna lägga in händelser som händer längre fram än en vecka. Enligt Sharepoint hittade jag bara [I dag] och [Jag] på filtreringsalternativ.
Fråga 4: Länkar - Hur får jag länkarna i ett eget fönster? Vill inte att dom ska öppnas i samma fönster som intranätet då det finns en del externa länkar.
Mvh
Christoffer