Jag håller på att göra en omfattande customering av en SPS 2003 och har stött på ett litet problem.Customering av SPS 2003
Skall börja med att säga att jag är helt grön på SPS. Jag vill få SPSWC:PageHeader och SPSWC:CategoryNavigationWebPart till att ligga på samma rad. Hittade en artikel på MSDN som behandlade just detta lilla arbete, det enda är att när jag gör som det står i artikeln så fungerar det inte, redan i FP på webparten skriver den ut "An error occured". Dessvärre funkar det inte med ctrl Z för att få tillbaka den gamla funktionaliteten.
Min fråga är altså, hur ska jag gå tillväga för att få dem på samma rad.
Enl artikeln skall man ändra SPSWC:PageHeader till
<SPSWC:PageHeader id="PageHeaderID" runat="server" PageContext="SitePage" ShowTitle="False" HelpID="NavBarHelpHome" mode="LinksOnly" />
och SPSWC:CategoryNavigationWebPart till
<SPSWC:CategoryNavigationWebPart runat="server" id="HorizontalNavBar" DisplayStyle="HorizontalOneLayer" />
Dessutom skall man lägga upp bägge webparten in en table om 2 kolumner om 1 rad.
Verkar väldigt raktfram tycker jag men när detta är gjort och sparat så för det första förändras layouten i FP till att bara visa SPSWC:[namnet] för mina webparts som förändrats. SPSWC:CategoryNavigationWebPart står det dessutom att ett fel uppstått. Om jag tar bort DisplayStyle... så för ändras det hela til att skriva ut att den inte härstammar från en viss klass och kan därför inte importeras eller användas i en WebPartZone control, men den är ju inte förändrad, längre när jag tagit bort det jag skrev till. Dessutom skriver den bara ERROR på hela sidan när jag fösöker se på det hela i SPS. Och nu kommer det värsta, jag var korkad nog att inte ta en backup på default.aspx innan jag gjorde denna, vad jag trodde var, oskyldiga lilla förändring.
Min fil var i övrigt helt oförändrad och ren standard.
Någon som har ett hett tips på hur jag ska lösa mitt lilla bekymmer med att hela SPS verkar ha lagt sig på latsidan och hur jag ska lösa det så jag får mina menyer på samma rad?