Hej Hej Hej Är det här fortfarande ett problem för dig? Om inte, hur löste du det? Det är fortfarande ett problem, och det underligga är att det indet gäller alla användare. 1. UserProfiles (dvs SharePoint Portal UserProfiles) har inget alls att göra med det namn som visas för användare i WSS/SPS, förutom på MySite då. Tack för det Johan Tänkbara orsaker till att namnet var blankt: Har försökt ladda ner SPUserUtil, men det verkar vara borta. Hittade en blog som skrev att det fanns på en permanent nedalddningssite via MS, men jag kan inte hitta det där heller. Är det jag som inte ser eller finns det på något bra ställe som jag missar. Någon som vet var jag kna få tag på det, det verkar vara en mycket användbar lite applikation nämligen. Den ingår numera i SharePoint Utility Suite 2.0: http://www.microsoft.com/sharepoint/downloads/components/detail.asp?a1=724.Modified By??? Inget användarnamn dyker upp
Har ett problem som är lite konstigt. När en användare (inte alla dock) lägger upp ett nyt dokument eller editerar ett bef dokument så kommer deras namn inte upp i "Modified By" fältet, dett gäller även när någon lägger upp nyheter, namnet på den som gjort ändringen kommer inte med. Jag har provat att tabort användarna ur databasen och importera dem ingen, men utan förbättring.
Hjälp mottages tacksamt
/MickeSv: Modified By??? Inget användarnamn dyker upp
För varje WSS site finns en beskrivning av de användare som har access (inte den vanliga behörighetslistan). Det kanske är fel uppgifter där?
Kolla på följande sätt:
1. Gå till siten där ditt doklib finns
2. Klicka på Webplatsinställningar / Visa information om webbplatsanvändare
Där finns info som sedan visas vid t ex DocLib om användarna.
/GSv:Modified By??? Inget användarnamn dyker upp
Jag kollat detta och de användare som har access till Siten finns med i den listan. Her testat att tabort alla user profiles och importera dem igen, men det blir inge förbättring, det konstiga är att det funkar för en del användare men inte för andra. Om jag själv lägger upp en nyhet eller editerat ett dokument så står det att det är jag som gjort det, men om min kollega gör samma sak så står det ingenting i "modified By"...
MickeSv: Modified By??? Inget användarnamn dyker upp
Sv:Modified By??? Inget användarnamn dyker upp
/mickeSv: Modified By??? Inget användarnamn dyker upp
2. Förutom den lokala listan över användaruppgifter (dvs Visa information om webbplatsanvändare som nämnts ovan) finns även en central lista för varje webbplatssamling. Den hittas under toppwebbplatsens administration, och på engelska heter "View site collection user information". Den listan används som utgångspunkt för alla webbplatser i webbplatssamlingen. Titta där om det är någon användare som saknar visningsnamn.
Tips: Använd SPUserUtil för att uppdatera användarnamn med uppgifter från AD. http://blogs.msdn.com/krichie/archive/2006/02/18/534767.aspx
/JohanSv:Modified By??? Inget användarnamn dyker upp
Nu syns alla användare igen, har du någon aning om varför detta händer?
MickeSv: Modified By??? Inget användarnamn dyker upp
- inget namn angavs när personen bjöds in till siten?
- personen har själv ändrat sina uppgifter och råkat ta bort namnet?
- fel uppgifter i Active Directory?
SharePoint lagrar användarinfo på sitecollection-nivå, för att avlasta domänserver etc. Det är nödvändigt för att få prestanda, men ganska opraktiskt. Det är därför folk har uppfunnit verktyg som t.ex. SPUserUtil.
/JohanSv:Modified By??? Inget användarnamn dyker upp
/TSv: Modified By??? Inget användarnamn dyker upp
Killen som ligger bakom SPUserUtil heter Keith Ritchie: http://blogs.msdn.com/krichie/
/Johan