Hej, Sharepoint är inte konstruerad för att kunna köras "anonymt". Den kräver att man kör via AD:t, dvs intranet eller extranet. Då får man köpa till MS Content Server. Nja, det är väl inte riktigt sant? Man kan köra Sharepoint med anonym åtkomst, t.ex. http://www.wssdemo.com/default.aspx (det kräver dock att man har konfigurerat Sharepoint för detta). Visst kan man köra SharePoint anonymt! Det är bara att öppna upp rättigheterna, dels i IIS web siten och dels i SharePoint självt (tänk dock på att öppnar du för anonym access till en SPS (inte WSS) så behövs en "External Connector" licens från MS - Och den är inte billig!!Directory Listing Denied SharePoint
Jag kör en SharePointwebbplats på en Windows 2003 Server. När jag lokalt på servern går in på webbplatsen fungerar det fint, men såfort man ska ansluta utifrån får jag Directory Listing Denied. Det gör ingen skillnad om jag tillåter Directory Browsing på webbservern.
Varför?
Tack på förhand!Sv: Directory Listing Denied SharePoint
Sv:Directory Listing Denied SharePoint
Men visst, vanligtvis så använder man inloggningen via AD:t eller på Sharepoint-servern.
/AndreasSv: Directory Listing Denied SharePoint
Jag tror inte ursprungsproblemet har något med inställningen av IIS web sitens "Directory Browsing" att göra (default är den aldrig påslagen för en SharePoint). Jag får en känsla av att det är en säkerhetsinställning, kanske via en AD Policy, som låser maskinen för denna typ av access. Kolla därför ev policy inställningar för din server