Jag skulle vilja koppla ihop listor från två olika siter på samma webpartsida. Siterna ligger under samma "Team Web Site" . När jag är skapar en webpartsida på ena siten och väljer "Lägg till webpart" och "Browse" så får jag bara upp en lista med de listor som finns på samma site. Visst kan du koppla listor till andra webbplatser! Fungerar alldeles utmärkt! Tack för hjälpen!Koppla ihop listor från olika siter på en webpartsida
Ska man kunna koppla ihop listor (webparts) från olika siter, eller är det jag som är ute och cyklar?? :-)
Hjälp? Sv: Koppla ihop listor från olika siter på en webpartsida
För att lyckas med detta så måste fu använda dig av FrontPage 2003.
Klicka på "File" - "Edit with Microsoft Office FrontPage".
Klicka på "Data" i menyn och välj "Insert Data View".
I panelen till höger (Data source catalog) klickar du på texten "Manage catalog" längre ned.
Klicka på "Add" för att skriva in adressen till den webbplats du vill hämta information ifrån.
Du kan nu se i panelen till höger, att din plats lagts till. Expandera listan och du får se webbplatsens alla listor. Här kan du välja en lista genom att dra och släppa en webbdel in på sidan. Givetvis kan du modifiera utseendet och dess layout genom klicka på den lilla meny-ikonen som presenteras i din webbdels övre vänstra sida.
Kom ihåg att spara dina ändringar!
Lycka till!
Michael Jansson
HumanDataSv:Koppla ihop listor från olika siter på en webpartsida