Undrar om det är ngn som har erfarenhet från att dela upp databaser. Jag har flera olika virtuella servrar som jag idag inte lyckats dela upp mot olika db. Extendar jag dessa så får jag ju välja vilken db jag vill gå mot, men det fungerar inte. De går istället mot defaultens db. Defaulten ligger på samma port som de övriga virtuella servrarna, kan det ha med det att göra? Har du ändrat "plutt" där du får ange databasnamn? Du måste plutta i att den INTE skall använda default content database. Jag har valt att inte använda default db:n. Genom att välja extend kan jag ju välja vilken server och db som jag vill gå imot. Har jag virtuell server 1 vill jag ha en db på sql server som heter virtuell server 1. Har jag en med nummer 2 vill jag ha en db men namn nummer 2 osv. Hej Carin (ser du - jag rätt stavat denna gång ;.-) hej, hihihi det låter bra. Jo jag har olika siter och vill ha oliga db.s till dessa. Problemet, börjar vi ana, är att vi använder sharepoint services och frågan är om denna begränsar oss. Vi har en strat team site som ligger som "toppen" under denna har jag undersiter för t ex lag1, lag2, lag3 etc. De ligger alltså som egna undersiter. Ser ut; http://teamsite/lag1, http://teamsite/lag2 osv. nu vill jag ha db lag1 till site lag1, db lag2 till site lag2 osv. I teorin skall detta fungera, men i praktiken så får jag inte ihop det. När jag skapar en site så får jag ju inte möjlighet att välja db detta är endast då jag skapar en virutell server i IIS och väljer sedan att göra extend i sharepoint. I fredags frågade jag efter web.config fil... fick svaret att detta var relaterat till .net... men det finns i sharepoint också?? Jag kollade i config db:n och där finns databasen med, alltså de jag har skapat, men ingen koppling alltså. Funderar på om vi kanske rent av behöver portal server för att detta med olika db:s skall kunna fungera i praktiken. Dela databaser
Tacksam för svar.
/CarinSv: Dela databaser
/mickeSv: Dela databaser
/CainSv:Dela databaser
Du frågade om detta under dagens chatt på MS.
Vad är det egentligen du vill uppnå? Jag får en känsla av att du inte förstår vad jag menar när jag svarade dig. Säg vad du vill göra och varför så skall jag se om jag kan hjälpa dig.Sv: Dela databaser
/Carin