Hej, Sharepoint tar över din webserver, så alla gamla siter kommer sluta funka. Du får en varning om det när du installerar WSS, så du inte skall göra så av misstag. tack för det, för att undanta mappar, gå in i central administration i wss / Configure virtual server settings / välj virtual server / Define manage paths, här kan du undanta mappar är virtual server samma som virtual directory?? En virtual directory (undantag) konfigurerar du INTE i IIS:manager. Du ställer in detta i Sharepoint, (som det står ovanför) dina virtual directories ser du inte där jag beskrev utan du ser dina virtual servers eller web sites som de heter i IIS:en, välj den virtual server som innehåller dina virtual directories som du vill undanta, alternativt kan du skapa en ny virtual server där du lägger dina projekt jag gör samma sak som du säger jag ser två virtual server en som heter Default web site och den andra är en ny som jag skapat (kalle). 1. Extend virtual Server (i SharePoint sammanhang): att anpassa en IIS virtuell server (t ex Default web site) så den kan fungera ihop med SharePoint. Kort så installeras en ISAPI modul som vet hur SharePoint anropas). - Med andra ord: skall man göra WSS eller SPS på en virtuel IIS server så måste den göras Extended.web server och Sharepoint Service
Jag hade en enkel web server (http://localhost/minVirtaulDerictory ) och den fungerade utmärkt,
men så fort har jag installerat Sharepoint Services så slutar mina Virutal Directories fungera.
jag kör Windows Server 2003 iis 6.0 och nybörjare,
Har någon möljighet att förklara vilken sammanhang finns mellan Sharepoint Services och IIS,
Jag tror jag fick se någonstans om jag har rätt att om man installerar sharepoint service måste man avinstallera frontpage extention 2002, eller var det om Exchange Server.
varför min webserver slutat fungera?
tack så mycket på förhandSv: web server och Sharepoint Service
Det du måste göra är att konfigurera alla virtual directories du vill använda som "vanligt" som undantagna mappar i Sharepoint.
/mickeSv:web server och Sharepoint Service
har du möjlighet att berätta hur man konfigurerar en virutal directory så att den ska funka även om man har sharepoint installerad.
tack igenSv: web server och Sharepoint Service
Sv:web server och Sharepoint Service
dörför att jag hade skapat mina virtual directory under defatul web site
vad är skillnaden mellan om man göra en virtual directory under Sharepoint Centeral Administration och om man gör den under default Web Site?
nu problemet för mig som är en nybörjare med sharepoint blir större och större,
när jag försöker ladda ett projekt i VS som ligger i en virtual directory under SharePoint Centeral Administrationför jag får följande felmeddelande.
unable to open the web 'http://localhost/blahblah/blah.csproj' visual Web Developer does not support opening SharePoint Web sites...
gäller den igen om att undanta mappar. men jag kan inte se mina virual directories under där Jonas Öberg har skrivit det finns bara två virtual Server -.Administration och -.Default Web Site
tack för er hjälpSv: web server och Sharepoint Service
Då funkar det (oftast)
Jag, personligen blandar aldrig utveckling av .NET och Sharepoint på samma dator, då jag upplever mer strul med det än vad jag vill ha.
/mickeSv: web server och Sharepoint Service
Sv:web server och Sharepoint Service
under version för default web site står ett nummer och för kaller står not installed och sen extended.
i configure virtual server settings väljer jag default web site så går jag i nästa steg men när jag väljer defined managed path så går den i ERROR
om jag väljer kalle så går den i extend virtual server . jag vet inte lite kontigt jag är nybörjare och vågar inte klicka på och experimentera (förlora data).
har du möjlighet att skriver några rader om de två frågor: tack
1. vad betyder det när att extenda en virual Server.? de finns två allternativ.
2. IIS manager när jag vill starta kalle får jag något i still med, IIS kan inte starta siten, kanske andra site använder redan den porten som du ... använd en annan port .. men jag skrev 3333 som port och jag tror inte om någon annan site använder den.
tack igenSv: web server och Sharepoint Service
2. Har man flera IIS virtuella servrar på samma server så måste de åtskiljas på något sätt, annar kan inte en klient veta vilken av dessa virtuella servrar som de skall prata med. Normalt skiljer man dessa virtuella servrar åt via något av följande: Olika IP-nr, Olika portnr; olika Host-header names. Du har säker inte uppfyllt dessa krav; därför går det inte att starta den nya virtuella IIS servern.