Tjo! Jag har sett liknande problem, då man uppdaterat vissa filer på disk på servern och de har fått icke kompletta rättigheter på sig. Exempel på såna filer är .CSS (stylesheet) filer som man kopierat in från ex vis en annan maskin. Inga sånna uppdateringar. Det bara drog igång en dag helt hastigt och lustigt. Nu vet jag inte hur det funkar i Sharepointen egentligen, men det låter rent spontant som att du fått nåt knas på synkningen med användare i Sharpoint servern och din domän/ad eftersom det löste sig med att byta lösenord ( vilket i sig triggar igång en synkning mellan servrar ). Frågan är om det ligger i Sharepointen eller i Windows delen?Sharepointen kräver inloggning av ett fåtal användare
Har ett litet bekymmer. Sharepointen (WSS) har helt hastigt och lustigt börjat kräva inloggning av ett fåtal användare när de försöker komma åt det lokala intranätet. Intranätet ska gå på den integrerade windows authen och det har fungerat bra... Tills nu... De kommer in om de anger sitt användarnamn och lösenord men de ska ju inte behöva komma upp överhuvudtaget.
Ska även tillägga att alla webbdelar som ligger på förstasidan har alla rättigheter till att läsa. Annars skulle ju en enskild webpart prompta login, men så är då inte fallet här.
Finns det någon lösning på detta problem?
MVH
Christoffer GisselfeldtSv: Sharepointen kräver inloggning av ett fåtal användare
Är det några såna uppdateringar gjorda nyligen?
Kolla också på sidan efter användarna kommit in (trots att inte inloggningen funkat ordentligt) om det är nån bild som inte kunnat laddas på sidan, och kontrollera i så fall rättigheterna på den.
mvh
J-O Eriksson
http://aspnet.nuSv:Sharepointen kräver inloggning av ett fåtal användare
Har nu löst problemet (tillfälligt iaf) genom att byta lösenord på användaren. Detta resulterade i att han slapp logga in på intranätet. Fråga mig inte varför, läste det på någon site när jag letade information.
//GisselfeldtSv: Sharepointen kräver inloggning av ett fåtal användare
/Jari