Hej, En liten fundering bara, efter att ha läst dina andra frågor... Tack, Det är din webpart som behöver mer rättigheter, inte servicen. Tack för dit svar, Agående "...in not registred on this site as safe": tack, Ser inte riktigt rätt ut. nej, det får inte den funka, jag håller på den i en vecka, Har du *verkligen* rätt assemby name? tack problemet är löst;WebPart och Policy File
Jag har en liten WebPart som kopplat till en Web Service. den skickar en url="C:\temp\myfil.xml" till Web Servicen, (den är bara en sträng, men på servern som Web Servicen ligger, på C:\temp finns en xml fil som heter myfil.xml),
Web parten skulle få tillbaka filen som en byte[]. Jag har provat Web Service:ens metod med en Web Application och den funkar.
men när jag använder samma metod i Web Parten får jag följande fel meddelande:
Jag har inte gjort strong name grej (sn.exe blah blah ..).
den klagar på raden där jag deklarerar ett object av referencen av Web Service:en.
Request for the permission of type 'System.Security.Permissions.EnvironmentPermission, mscorlib, Version=2.0.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=b77a5c561934e089' failed
Jag är nybörjare på Web Part och Sharepoint,
Har någon möjlighet att förklara vad den bero på ??
tack.
Jag tror inte om det handlar om min kod, men om det behövs skickar jag den oxå.
tack igenSv: WebPart och Web Service
Har du gjort en "vanlig" web-part och fått in den i Sharepoint?
Har du gjort en web-part som läser en fil från disk - och fått den att funka i Sharepoint.
Det verkar som du gått ett par steg för långt vad gäller hur komplicerad din webpart är.
Felet ligger i rättigheter för din webpart (eller möjligtvis för din webservice).
Kolla första att din webpart för köras - och att den får accessa webservices. Annars måste du fixa det...
/mickeSv:WebPart och Policy File
När jag har Minimal_trust som custom policy file så får jag följande fel meddelande: (exakt när web parten anropar web service:en)
Request for the permission of type 'System.Security.Permissions.EnvironmentPermission, mscorlib, Version=2.0.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=b77a5c561934e089' failed
och om jag gör min egen custom policy file som innehåller EnvironmentPermission
Web Part Error: A Web Part or Web Form Control on this Web Part Page cannot be displayed or imported because it is not registered on this site as safe.
Hur man ändrar på rättigheter i en Web Serivce?
tack igenSv: WebPart och Policy File
Environment, nä - snarare Webpermissions.
/mickeSv:WebPart och Policy File
även om jag deploya den till GAC så får jag alltid samma meddelande: altså,
Web Part Error: A Web Part or Web Form Control on this Web Part Page cannot be displayed or imported because it is not registered on this site as safe.
två fall;
1. utan strong name A: med Minmal.config policy file får jag upp web parten men så fort klickar jag på knappen att kontakta web servien då får jag environmenPermission meddleandet.
B: använder jag min policy fil som innehåller environmentpermission då får jag inte upp web parten och meddelandet: ....not registered on this site as safe.
2. med strong name: alltid i alla fall, dyker inte upp web parten och ...... not registered on this site as safe.
tack igen, jag ska försöka med Webpermission i stället,Sv: WebPart och Policy File
Tänk på att om du lägger assembliet i GAC måste du ge den ett strong name. Och när den får ett strong name ändras dess signatur. Då måste du rätta till signaturen såväl i web.config som i dwp-filen, annars stämmer inte det inte.
/JohanSv:WebPart och Policy File
räcker det att skriva följande i web.config
<SafeControl Assembly="assemblyName, Version=1.0.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=b8904f2e5aa5eda1" Namespace="WpSampleHelloWorld" TypeName="*" Safe="True" />
och följande i dwp filen.
<Assembly>assemblyName.ClassName, Version=1.0.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=37780cc265a3a117</Assembly>Sv: WebPart och Policy File
Texten mellan <Assembly>-taggarna i dwp-filen ska vara identisk med värdet i attributet Assembly i SafeControl-taggen. Det är det inte i ditt fall.
Annars ser det bra ut.
Tips: Ta en titt på den här artikeln: http://msdn.microsoft.com/library/en-us/odc_SP2003_ta/html/sharepoint_deployingwebparts.asp. Där beskrivs hur man skapar ett "web part package". I den processen får man hjälp av SharePoint att skriva SafeControl-taggen till web.config, utan att själv behöva specificera det långa assemblynamnet. Fortfarande behöver man knåpa ihop en korrekt dwp-fil, men i på det stora hela blir utvecklandet och sjösättandet av webparts enklare.
här är SaceControl i web.config
<SafeControl Assembly="IgnitoWebPart, Version=1.0.0.0, Culture=Neutral, PublicKeyToken=910c5d4e16a117d4" Namespace="IgnitoWebPart" TypeName="*" Safe="True" />
och Assembly i .dwp filen.
<Assembly>IgnitoWebPart, Version=1.0.0.0, Culture=Neutral, PublicKeyToken=910c5d4e16a117d4</Assembly>
det funkar utan strong name, men inte med strong nameSv: WebPart och Policy File
Dubbelkolla med hjälp av gacutil /l
det var verkligen dumt av mig , hela tiden jag deployade den gamla web parten. jag tog bort den gamlas dll fil wpcatalog och allt gick så bra med strong name,
tack igen.