Sharpoint tycker inte om vissa katalognamn. Förväntat beteende: kataloger som slutar på "_files" används av Office för att lagra stödfiler (bilder etc) till html-filer, och därför kan man säga att det är ett specialnamn. Testa följande workaround: skapa en mapp "minmapp_files" på skrivbordet, dra och släpp till Utforskarvyn (eller direkt till SharePoint i Windows utforskaren om du anslutit din site som en enhetsbokstav). Funkar för mig.Vissa katalognamn stoppas
Jag har nyss installerat Sharepoint Services och försöker ladda upp vår befintliga portal genom att publicera med frontpage. Då klagar den på att vissa kataloger inte kan publiceras för att namnen på dem är reserverade för Sharepoint.
Jag har upptäckt att katalogerna är de som har ett nan som slutar på '_filer' eller '_files'. Försöker jag skapa en katalog med ett namn som slutar på detta, så lägger frontpage automatiskt till ett understykningstecken. T ex skapar jag en katalog som heter 'language_files', så ändrar frontpage manmet på den till 'language_files_'.Sv: Vissa katalognamn stoppas
/JohanSv: Vissa katalognamn stoppas