Jag skulle vilja få min knapp i Web Parten öppna en ny sida, men ingen succee än så länge, Du kan inte på servern bestäma om en sida ska öppnas i ett nytt fönster eller inte, det måste du göra på klienten tack för detta,en knapp händelse i en web part ska öppna en ny sida (aspx eller htm)?
tanken är att öppna min xml fil i en ny sida när knappen är tryckt
har någon bra förslag ?
jag har inte lyckats men följande kod:
private void Button1_Click(object source, System.EventArgs args)
{
System.Web.HttpContext.Current.Response.ContentEncoding = System.Text.Encoding.UTF8;
System.Web.HttpContext.Current.Response.ContentType = "text/xml";
System.Web.HttpContext.Current.Response.Cache.SetCacheability(HttpCacheability.Public);
System.Web.HttpContext.Current.Response.Redirect("Show.htm?mypath=C:\\ForMinVirtualServer\\temp\\FromBytes.xml");
System.Web.HttpContext.Current.Response.End();Sv: en knapp händelse i en web part ska öppna en ny sida (aspx eller htm)?
Sv:en knapp händelse i en web part ska öppna en ny sida (aspx eller htm)?
Jag håller på en Web Part men jag har inte förstått dem väl,
Har ni möjlighet att berätta lite om:
t.ex. vad är skillnaden mellan en web part som är en vanlig web application (aspx fil) och en som är en class Library som deployas till sharepoint servern.
jag har nu lyckat göra en knapp direkt i RenderWebPart och använda JavaScript att öppna en ny window,
Problemet är att den kan inte hitta min htm fil. jag har provat med C:\\.... , http://locahost/... eller placera filen på olika ställe men varje knappen öppnar fönsteret då visar den : The Page can not be found.....
här är min kod i RenderWebPart(htmltextwriter output)
{
......
output.Write(ReplaceTokens(
"\n"
+" "
+ "<INPUT TYPE=\"button\" ID=\"GetFile\" onclick=\"ShowMe()\" VALUE=\"show file"/>\n"
+ "\n"
+ "<SCRIPT LANGUAGE=\"JavaScript\">\n"
+ "<!-- \n"
+ " function ShowMe()\n"
+ " {\n"
+ " window.open(\"test.htm\", \"mywindow\", \"width=800,height=700,resizable=yes\");"
+ " }\n"
+ "//-->\n"
+ "</Script>"
));
.....
}