Jag har en asp.net 2.0 web part som innehåller två webpartzone varje innehåller en user control. Det låter som att du har problem med timing. Då måste du ha kontroll över i vilken ordning olika events triggas, i vilka event du lägger din kod, och inte minst exakt när dina connections aktiveras. Hej Robert,Kommunkation mellan web parts (asp.net 2.0) ?
providern innehåller dropDownlist och Consumern en DataList.
problemet är att ibland DataListan är tom eller innehåller föregående data.
Providern innehåller några andra DropDownListor och jag tror att den laddas långsammare än consumern.
därför att om jag gör något annat för att sidan ladda om då visas den rätta.
om jag har rätt hur jag ska lösa den? går det få consumern att sova ett kort stund?
jag kan posta koden om det behövs.
tack för hjälpenSv: Kommunkation mellan web parts (asp.net 2.0) ?
Ted Pattison har beskrivit det på ett bra sätt:
"It's important to remember that the Web Part connection has not been established when page-level events PreInit, Init, PreLoad, and Load are executing. That means you should never attempt to access the provider inside a consumer Web Part's handler method that is bound to one of these events. The code inside a consumer Web Part must wait until after the LoadComplete event has executed before trying to access the provider Web Part."
Hela artikeln: http://msdn.microsoft.com/msdnmag/issues/06/02/BasicInstincts/. Där finns kod att titta på också.
/JohanSv:Kommunkation mellan web parts (asp.net 2.0) ?
Fick du ordning på kommunikationen nån gång?
/Johan