Hej, Nu har jag ingen större koll på sharepoint, men är det inte så att din kontroll skapas vid varje sidladdning? Och då skapar en ny tråd? Det innebär isf. att antalet möjliga trådar i din threadpool kommer att ta slut ganska snart. Tack för det, Om du måste skapa en tråd, se till att göra det i global.asax, under application_start. I annat fall: winservice? är det inte så att en sharepoint web part är bara en vanlig Class Library projekt och inte har Global.asax fil? Hm, just det, tänkte vanlig asp.net nu ang. global.asax :P Har du kikat på webparten feedreader? Multithread programming i Sharepoint ?
Jag vill att min Web Part ska gå och hämta RSS Feeder ute på Webben var tionde secund i en While(true) loop, Jag försöker lösa den m h a MultiTråd programming,
problemet är att min dator blir så seg så att det slutar fungera, allt blir segt.
Jag har googlat en hel del men ingen succeé.
Jag måste lägga till en grej, Jag har en Web Service på servern som är redan överbelastad och gör många grejer och vill inte överbelasta den ännu mer, vet inte kanske jag tänker fel.
här är en liten del av koden:
public class WebPartClass : WebPart, IRowProvider
{
protected override void CreateChildControls()
{
ThreadStart FeedLoaderThreadStart = new ThreadStart(LoadFeedMethod);
Thread FeedLoaderThread = new Thread(FeedLoaderThreadStart);
FeedLoaderThread.Start();
}
public void LoadFeedMethod()
{
for (int i=0; ; i++)
{
.......
......
}
}
}Sv: Multithread programming i Sharepoint ?
Sv:Multithread programming i Sharepoint ?
jag måste göra om det,
har du ett bra förslag för att lösa problemet, (att hämta rss i bakgrunden , i en evigt loop)?
hur kan man ha koll på antalet trådar i tråd poolen?Sv: Multithread programming i Sharepoint ?
Sv:Multithread programming i Sharepoint ?
när jag skriver följande rader direct under klass definitionen får jag felmeddelande
WorkerThread.Start();Sv: Multithread programming i Sharepoint ?
Vad du kan göra är att ha:
private static MinTrådadeRss = new MinTrådadeRss();
vilket borde se till att du får en, och exakt en, instans av din klass MinTrådadeRss. I den kan du sedan kapsla all trådning och liknande.Sv: Multithread programming i Sharepoint ?
Source code for a Microsoft Windows SharePoint Services web part for displaying multiple RSS formatted data from Internet URLs within a single view.
http://www.gotdotnet.com/codegallery/codegallery.aspx?id=8f0b88c9-c3ec-46f6-bd75-c4c08cfc5e0d