Om jag har förstått rätt så sparas dokument som laddas upp till SharePoint i databasen. Har man många dokument blir det en rätt stor databas och då kan begränsningen i WMSDE eller Express ställa till det. Hej, Vad menar du med att WMSDE skanar begränsingen på 2GB som MSDE har. Är det två olika gratisdatabaser att välja på. Vad är skillnaden? WMSDE är i praktiken en fullvärdig SQL, fast utan admingränssnitt och annat gott-gott som t.ex. DTS. Men schemat lär vara låst, så du kan inte använda WMSDE för egna applikationer. MS har gjort så för att kunna leverera prestanda i SharePoint utan krav på SQL-server. Men WMSDE ger ändå vissa begränsningar i SharePoint, se nedan.Vart sparas dokumenten
Om det nu är så, kan man spara dokumenten på en filserver i stället eller har jag missuppfattat allt?Sv: Vart sparas dokumenten
Det stämmer att alla filer och dokument sparas i databasen. Det går inte att ersätta detta med filserver, tyvärr.
Men tänk på att WMSDE saknar den 2GB limit som MSDE, så du kan klara dig ganska långt. Med det sagt så rekommenderar jag ändå att man går upp på SQL Server om man har så mycket filer.
Alternativt ser du till att arkivera ut gamla filer på filserver/backup, men det är ju inte lika kul.
/JohanSv:Vart sparas dokumenten
Sv: Vart sparas dokumenten
Klippt från webben (http://www.frontpages-web-hosting.net/sharepoint.licensing.htm)
Here are the limitations of using WMSDE with Sharepoint Services.
1. Does not integrate with Active Directory. Must use standard Windows users.
2. Can not send out usernames and passwords from the WSS site.
Must create a user locally on the server and then add that user to the WSS site.
3. Can not manage DB through Enterprise Manager.
WMSDE just creates a database file. There is no user interface to edit this file.
Any developers who want to do custom work within the database will not be able to use WMSDE.
/Johan