varje gång ändrar någonting i min web part måste jag göra hela vägen genom att packa och deploya för att ändringarna ska ses på siten. jag har ändrat out put path i properties (i början) men det hjälper inte. Om du låter bli att installera din webpart-dll i gac:en (dvs skippa -globainstall i anroper till sstadm) så resulterar det i att stsadm (bl.a.) lägger din dll i C:\Inetpub\wwwroot\bin UTAN att registrera den i GAC:en. packa deploya web part problem
använder VS .net 2003 (med web part templat)
följande steg har jag gjort
1.skapa keypair.snk fil (sn.exe -k ....) få publickeytoken genom (sn.exe -T dll filen)
2.skapat CAB projekt
3.stsadm -o addwppack -filename ... -globainstall -force (i web.config filen har fått safecontrol element för web parten som är identisk med den som ligger i dwp filen)
4.har ändrat i output pathen till C:\Inetpub\wwwroot\bin och fått dll filen
jag ser dll filen i GAC.
men ändå måste jag gör alla steg för ändringarna dycka upp,
jag har båda .NET 1.1 och 2.0 installerat, kan det vara det som är problemet?Sv: packa deploya web part problem
Om du sedan bara skall bygga om, dvs bara modifiera dll:en så räcker det att bygga om den och kopiera in den i \bin-directoryt (eller som du anger ovan : ändra outputpath i VS.NET 2003 så att den automatiskt hamnar där när du bygger).
Mao: gör så här på testservern och använd stsadm på produktionsservern. En produktionsserver bör vara något krångligare att ändra på än att bara bygga om sitt projekt "som vanligt".
/Andreas