Jag sitter på ett företag och försöker göra mitt ex-jobb där. Mitt uppdrag är att utreda om det ska införas Windows Sharepoint Services på företaget. De jobbar i projekt där många ej datorvana personer snabbt ska sättas in i organisationen när nya projekt startas och jag vill därför göra det enkelt att hitta i djungeln av sidor. Antar att du med sidor menar WSS sitecollections? Och att för varje projekt skapas en projektsite (sitecollection). Prova Leadit.Sharepoint.Essentials, du kan ladda ned gratis med full källkod här: http://weblogs.asp.net/jan/archive/2004/03/11/88118.aspx. Navigeringswebbdelen samt breadcrumbswebbdelen gör det mycket enklare att se var man befinner sig och hur strukturen ser ut. Alternativt laddar du ner en otroligt bra treeview som finsn på http://sharepoint.advis.ch den heter sitenavigator v2 och funkar både i WSS och SPS, eller så gör du det enketl och siktar på v3 där allt finns inbyggt. Tack för all hjälp. Det löste sig med navigation och breadcrumbs.Se webbstruktur över WSS-sidor?
Nu till min fråga. Finns det något smidigt sätt att lista hela strukturen av sidor så att dessa personer enkelt kan navigera till rätt sidor eller måste jag använda Sharepoint Portal Server då. Jag är ingen programmeringsvirtuos så jag uppskattar enkla lösningar.Sv: Se webbstruktur över WSS-sidor?
En installation av WSS, kan inom samma IIS websajt ha ett antal sitecollections. Dessa sitecollections kan också ha subsites. Normalt är en vad man kallar "site" i Sharepoint lika med en sitecollection.
Det går att lista alla sitecollections inom ex vis en IIS web site via ett kommando-verktyg som heter STSADM.exe. Men då får du ut resultatet i ett kommandofönster, och jag misstänker att det är inte vad du vill.
Ett alternativ är som du sägar att använda ett site directory som finns i Sharepoint-portalen.
Vill/kan du programmera .NET, så kan du förståss använda Sharepoint API:t eller de webserviceas som WSS exponerar, för att läsa in alla projektsiter som finns.Sv: Se webbstruktur över WSS-sidor?
/AndreasSv: Se webbstruktur över WSS-sidor?
/TSv:Se webbstruktur över WSS-sidor?