Jag får detta felet när jag lägger in På http://blogs.msdn.com/rahulso/archive/2006/03/29/Unable-to-change-the-DisplayMode-of-a-WebPartManager.aspx så kan man lsäa om en kille som haft samma problem men löst det genom att han stängt av anonym access i IIS. sorry.glömde nämna det att jag hadde gjort det.Dock har littanat krånglat till det.Min Login-kontroll vill inte logga in.Jag skapar användare och rolls men jag kan inte logga in får "Login fail". Hur har du ställt in IIS:en? Är integrated windows auth på eller av? Skapar du användarna som windows accounts eller i membershipdatabasen? kör med VS.Net 2005:s Webserver och med IIS båda ger samma.Obreonde av vilket val jag tar integrated windows eller så funkar det inte.Har slutat funka på sidor som funka innan med. Fick det att funka tillslut vet dock inte vad som var fel. Tog bort databasen och skapa eom den och la in en ny web.config fil så gick det tillslut.webpart och personalization
<code>WebPartManager1.DisplayMode = WebPartManager.CatalogDisplayMode;</code>
Sökt på googlel men ingen som verkar ha något bra förslag på hur man skall lösa det.
Är det någon som har lyckats?
The specified display mode is currently disabled on this page. Make sure personalization is enabled for the current user.
Parameter name: valueSv: webpart och personalization
Det verkade som att problemet uppstod då IIS trodde att det var en anonym användare som accessade sidan (vilket innebär att personalization inte fungerar).
Så vad händer om du stänger av anonym access?
/AndreasSv:webpart och personalization
Det blir likadant på alla sidor som har en login kontroll.Jag har även installerat om .NET 2.0.Men får samma fel.
Kollar man i Loggboken står det
<code>
Event code: 4006
Event message: Membership credential verification failed.
Event time: 2006-11-27 00:48:09
Event time (UTC): 2006-11-26 23:48:09
Event ID: b09ed0ccd02e4f98803a28a2785aec0f
Event sequence: 6
Event occurrence: 1
Event detail code: 0
Application information:
Application domain: c88cc43-1-128090584790625000
Trust level: Full
Application Virtual Path: /testadmin
Application Path: C:\Documents and Settings\Ehel\Mina dokument\Visual Studio 2005\WebSites\testadmin\
Machine name: EHELEN
Process information:
Process ID: 3884
Process name: WebDev.WebServer.EXE
Account name: EHELEN\Ehel
Request information:
Request URL: http://localhost:3830/testadmin/Default.aspx
Request path: /testadmin/Default.aspx
User host address: 127.0.0.1
User:
Is authenticated: False
Authentication Type:
Thread account name: EHELEN\Ehel
Name to authenticate: ehel
Custom event details:
Mer information finns i Hjälp- och supportcenter på sidan
</code>Sv: webpart och personalization
Sv:webpart och personalization
Sv: webpart och personalization
Så nu funkar Webpart delan med så tusen tack för hjälpen.