Hejsan!Koppla färger på events i kalenderwebparten
Frågan gäller MOSS2007
Skulle vilja ha lite hjälp med en funktion som inte borde vara alltför avancerad. Jag skulle vilja ha ett extra val när man lägger till ett nytt event under kalendern där man kan välja vilket arbetslag ett möte gäller för.
Jag har ju inga problem med att skapa en choicemenu. Det är dock den lilla tilläggsfunktionen som jag är ute efter. Jag vill att det ska färgkodas beroende på vilket val man gör. Om man väljer Arbetslag IT så ska mötet markeras med blått t.ex.
Är detta möjligt att genomföra med hjälp av funktionerna som redan finns i sharepoint? Det är ju ingen komplicerad funktion, så det borde väl inte vara omöjligt att fixa med befintliga medel.
-----
Fråga 2 .... Om jag skulle vilja ha en bokningsfunktion i en annan kalender där jag lägger till en koll efter konflikter mot kalendern. Är detta möjligt att genomföra? Det jag vill åstakomma är alltså att det kommer upp ett felmeddelande om man försöker göra en bokning under en redan bokad period.
Har kollat på detta i WSSen tidigare och försökt koda enligt en guide som jag hittade på en annan sida, men lyckades aldrig (många timmars hårslitande) få ordning på den. Så har någon koll på om det finns någon sådan funktion så skulle det också vara önskvärt.
//Christoffer