Hej, jag håller på att utveckla min första sharepoint site. Jag har gjort en IssueList på root siten där jag lagt till några kolumner ut över de som är standard. Här kan man ju lägga till, editera, ta bort ärenden jätte fint! Vidare har jag en annan underliggande site som skall kunna lägga till och ta bort ärenden på precis samma sätt. Hur gör jag på den underliggande sidan om jag vill använda de färdiga mallarna som finns för att editera lägga till mm? Sharepoint frågor
Jag hittar inget sätt för att i design läget lista de ärenden som finns på root siten i den underliggande siten och samtidigt få editeringsmöjligheterna.
Vad jag gjort i dagsläget är en webpart som listar rootsitens ärenden i en tabell, men när jag ska göra mitt editeringsformulär så får jag detta felmeddelandet: System.InvalidOperationException: Operation is not valid due to the current state of the object. Jag listar inte koden här nu, men är det någon som har tips så skriv gärna, finns säkert flera sätt att lösa detta på?