Hej! Det beror på att dessa mallar är för ett givet språk, troligtvis engelska. Och försöker du sedan skapa en svensk webbplats så finns de inte med för det är fel språk. Kanonbra! Strålande! Lite krångel med att jag inte valde svenska-Sverige som språk utan svenska enbart vid första försöket.Sharepoint Services 3.0
Jag håller på att utvärdera WSS 3.0 och har stött på ett litet problem.
Jag har lyckats installera "Server Admin" mallarna ( .wsp ) på svenska, efter att ha installerat ApplicationTemplateCore på svenska.
Men nu försöker jag installera "Site Admin" mallarna ( .stp ) och jag får inte in dem oavsett om jag försöker att få in dem på engelska eller de svenska som finns. Jag har testat med att avinstallera den svenska ApplicationTemplateCore och installer den engelska istället.
De är upptankade som de ska och finns i galleriet men när jag ska välja att skapa en site så finns ingen av de nya med att välja, bara "Default" mallarna.
Någon som har en idé?
/Jari IvanoffSv: Sharepoint Services 3.0
Det finns en fri utility för att byta språk på mallarna så du kan se ursprungligen engelska mallar i en svensk miljö: STP Convert från företaget Kwizcom; hämta hem den här:
http://www.kwizcom.com/ContentPage.asp?PageId=165Sv:Sharepoint Services 3.0
Går ner på knä och gör 3 "I am not worthy"!
Tack!
/Jari