Har lite problem med en egen membership provider som jag inte riktigt lyckas lösa själv.Custom Membership Provider
Jag har skapat en egen membership och rolemembership provider. Dll:en är registrerad
i den globala assembly cachen, och alla dess funktioner funkar utan anmärkning.
Har registrerat providern i zone:ens web.config, själva sitens web.config samt web.config:en
för central administration.
<system.web>
<membership defaultProvider="muvUsers">
<providers>
<add name="muvUsers" type="MuvProvider.MuvUser, MuvProvider, Version=1.0.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=373cdb047299116d" />
</providers>
</membership>
<roleManager enabled="true" defaultProvider="muvRoles">
<providers>
<add name="muvRoles" type="MuvProvider.MuvRole,MuvProvider, Version=1.0.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=373cdb047299116d" />
</providers>
...
</System.Web>
Använder jag för att registrera dem (och ja, defaultProvidern för Central Administration är inte muvRoles). Vidare så fungerar det så långt att när jag ska lägga till en ny användare via
"Policy for Web application", väljer den zone jag vill ha. Men sen när jag ska söka efter användare
kommer probelemet. När jag söker efter användare som jag vill lägga till så anroppar Sharepoint
aldrig min membership provider del utan bara RoleExists på rolemanagern. Kollat och sett att
membership providern aldrig blir anroppad, någonsin.
Vad kan vara fel?