Jag har precis haft en ominstallation av Windows XP Pro på min dator och efter detta får jag upp följande meddelande då jag försöker öppna en lista i sharepoint som datablad. Prova installera Office Web Components. Följer inte längre med automatiskt med Office 2007. Hej Fredrik, Sharepoint - Office 2007
"The list cannot be displayed in datasheet view for one or more of the
following reasons: A datasheet component compatible with Windows SharePoint
Services is not installed, your browser does not support ActiveX controls, or
support for ActiveX controls is disabled."
Jag har fullständiga rättigheter till sidan, har bara Office 2007 installerat på datorn (inget från 2003 eller tidigare versioner) och ActiveX inställningarna är okej.
Jag har hittat ett inlägg om att detta kan hända om man har blandat Office 2003 och 2007, men det har inte jag.
Någon som har varit med om liknande?
//FredrikSv: Sharepoint - Office 2007
Min gissning är att du tidigare uppgrade från 2003 till 2007 och därmed have activex:en installerad sen 2003-installationen.Sv: Sharepoint - Office 2007
Följande tips fick vi som ursprungligen kommer från Microsofts support nånstans i vida världen. Har funkat på ett par stycken maskiner som vi hade liknande problem som du.
//Kenth Jansson
After asking around in the SharePoint Community and finally asking Microsoft Support (who turned out to be very helpful – many thanks!), we found the following solution on how to display the datasheet view:
1. Close Internet Explorer
2. Start -> Run… -> “regedit” (without quotation marks)
3. In the Registry Editor, delete the following Folder (sub-key)…
Path: HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\ActiveX Compatibility
Sub-Key: {65BCBEE4-7728-41A0-97BE-14E1CAE36AAE}
4. Start Internet Explorer and open SharePoint content in the Datasheet View J