Denna fråga kanske är självklar, men... Det går inte att ha en site i ett dokumentbibliotek. Tänkte säga samma sak som Anders gör.Ny på sharepoint...
Jag har en lista av typen "Document Library". Detta lib. har stöd för mappar för att kunna ha en struktur i libbet.
Nu så är det på detta vis att ett par nivåer ner i detta lib. skulle jag vilja visa en websida iställer för ett dokument libarary.
Vidare så skulle jag också vilja att man varsom i denna struktur bytte listtypen från document lib. till en lista som är avsedd att lagra länkar i stället för dokument.
Är detta görbart? Någon i så fall som kan ge mig en hint till hur.
Tack på förhand
KjellSv: Ny på sharepoint...
Det går inte att ha andra listor i en annan lista (i ditt fall i ett dokumentbibliotek).
Ett av de bättre sätten att lösa detta är antagligen att bygga upp en struktur med hjälp av siter (istället för mappar i ett bibliotek) och sedan lägga in biblioteken och listorna på "rätt" nivåer i sitestrukturen.
Skiss över hur jag menar:
Site 1
------Site 1.1
Site 2
------Site 2.1
-------------------Site 2.1.1
-------------------Dokumentbibliotek
------Site 2.2
-------------LänklistaSv: Ny på sharepoint...
Istället för att i en dokument lista skaffa sig samma problem och struktur som man hade/har i filsystem så ska man, precis som Anders säger, skapa strukturerna med hjälp utav siter och skapa listor där det behövs.
Annars är man tillbaka och grottar i det som man vill komma ifrån med hjälp av sharepoint.