Hej Det borde väl bara vara att skapa en instans av announcementlistan, göra dina ändringar, och sedan välja "Save as template" (eller vad det nu står) under inställningar för listan? Thx Anders, Har inte gjort det själv;Skapa en listmall som ärver en befintlig listmall?
Jag vill skapa en listmall som ärver från announcementmallen (104). Hur går man tillväga?
Hur får jag samtidigt med alla gällande attribut från parent mallen? (Det är lite snålt med info om hur alla attribut sätts och vilka som redan är satta samt till vad)
Min tanke är att försöka isolera eventhandlingen till just min lista och inte generellt alla inom scopet.
mvh
JockeSv: Skapa en listmall som ärver en befintlig listmall?
Sv:Skapa en listmall som ärver en befintlig listmall?
Japp men den måste kunna ingå i en levererbar solution samt stödja featureaktivering!
Dvs inget rattande i användargräsnsnittet Men jag är öppen för förslag. Inget är skrivet i betong. Arbetar enbart i VisualStudio då det skall gå att leverera ett färdigt paket till kund.Sv: Skapa en listmall som ärver en befintlig listmall?
Men resultatet av "Save as template.." för en lista genererar ju en stp-fil, som i sig är en helt vanlig cab-fil. Spara ner listan som en stp och döp sedan om den till *.cab och öppna den så kommer du hitta manifext.xml. Den xml:en borde du sedan bara kunna lägga till i din solution.