Hej Den använder inte windows ikoner för vilka filtyper det är? Jag talar inte om filtyper utan contenttyper. Dvs om ett dokument är av content type Personalärende så visas en ikon och om det vore ett Ekonomiärende så visas en annan. En lösning skulle kunna vara att du lägger till en till kolumn i din content type som innehåller en ikon. Ja... det vore nog möjligt, frågan är om det innebär en lavineffekt av merjobb för att anpassa alla andra vyer i den tänkta lösningen. Vore smutt om SP har någon typ av support av denna enkla sak.Hur konfa egna ikoner för egna innehållstyper?
Finner bara hur man specar egna icons till filtyper och listor i Sharepoint men inget om att kunna se skillnaden på olika content types (dvs jag vill ha olika ikoner för olika content types). Finns det något konkret exempel eller bra white paper på området?
mvh
Jocke Sv: Hur konfa egna ikoner för egna innehållstyper?
Sv:Hur konfa egna ikoner för egna innehållstyper?
Egentligen... se det så här... jag har en content type på en folder som bara innehåller Personalärenden. Så det är folderikonen jag vill kunna ändra från standardfolderikonen. Men biblioteket kan innehålla olika typer av ärenden vilket gör att jag måste kunna se skillnad på dem mha av ikonerna (enl spec)Sv: Hur konfa egna ikoner för egna innehållstyper?
Sv:Hur konfa egna ikoner för egna innehållstyper?