Hej! För att lösa "helst att den ena siten enbart kan se publicerade dokument, medans på den andra kan man se alla dokument som är under arbete." är det bara att sätta upp två grupper av användare, där den ena är behörighet att se "dokument under arbete", dvs. icke publicerade dokument, och den andra gruppen bara kan se publicerade dokument. Ja, det är väl något i den stilen som jag menar! :-) Hej,2 siter mot ett dokumentbibliotek i WSS3.0?
Jag undrar om det går att ha 2 siter som delar på ett dokumentbibliotek i WSS 3.0?
Dvs att ha 2 siter med olika användare som kan se samma bibliotek, helst att den ena siten enbart kan se publicerade dokument, medans på den andra kan man se alla dokument som är under arbete.
/JariSv: 2 siter mot ett dokumentbibliotek i WSS3.0?
Är inte 100% med vad du menar att 2 siter "delar" på ett bibliotek, men det närmaste man kan komma borde ju vara att skapa biblioteket på ena siten och sedan länka biblioteket från den andra siten, och sätta de unika behörigheterna beskrivna ovan på biblioteket.
Annars kan du ju alltid skapa en sida med någon webpart som listar en vy från biblioteket.Sv:2 siter mot ett dokumentbibliotek i WSS3.0?
Anledningen till att jag vill ha 2 siter är att den siten som bara ska visa publicerade dokument ska få en anpassning av utseendet med klickbara bilder som länkar till dokument och undermappar.
Du råkar inte ha en snabb beskrivning på hur man länkar in ett bibliotek i ett annat? :-)
/JariSv: 2 siter mot ett dokumentbibliotek i WSS3.0?
För att länka till ett dokumentbibliotek på en site är det bara att plocka URL:en till bilioteket, och sedan lägga till den i menyn på siten. Detta görs under Site Settings->Navigation.
Dock innebär ju inte det "länkar in ett bibliotek", men det var ju iofs inte vad jag beskrevf i mitt första inlägg :-) Det jag besrkev var ju hur man länkar till ett bibliotek på annan site, och det bör hjälpa dig med vad du vill åstadkomma.
MVh
Anders