Wordmallar
Hej.
Jag har wordmallar som jag vill kunna öppna i Sharepoint. Två problem uppstår.
- Man ser en lista med wordmallarna. När man klickar på en så öppnas mallen - inte ett dokument baserat på mallen. Man måste först ta ny - då kommer en ny lista upp. Om man klickar här så får man upp ett dokument baserat på mallen.
- Det kommer upp en varningsruta - Detta dokument kan skada din dator.............
Kan man ta bort denna funktion.
//eva b
Svara
Sv: Wordmallar
Hej Eva,
Punkt 1 är jag inte direkt med på hur du menar. Du kanske kan ta en screenshot?
Om du har ett dokumentbibliotek där du vill ha wordmallar som bas måste du sätta mallen för biblioteket eller sätta upp "Content types" för biblioteket, läs mer här: http://office.microsoft.com/en-us/sharepointtechnology/HA101215701033.aspx?pid=CH100651031033
Punkt 2 är någon inställning lokaklt på din klient...inte exakt säker på vilken, men någonstans under "Internet options"->"Security" kanske?
Svara
Sv:Wordmallar
Jag vet inte hur man får in en screeshot här.
Jag har nu förstått att problemet är att vi har Office2003 och MOSS. Dom verkar inte lira ihop så bra.
På en sida i sharepoint ser jag en lista med wordmallar. Om jag klickar på någon av dessa så öppnar sig själva mallen och inte ett dokument baserat på mallen. jag måste först klicka på fliken NEW och får då upp en ny likadan lista. Jag tror många kommer att göra fel här och öppna mallen och börja skriva i den. Jag vill att dom inte ska kunna öppna mallen - i stället få upp en varningsruta.
Så här ser det ut.
NEW
brevmall
protokollmall
Svara
Sv: Wordmallar
Hej igen,
Om du väljer New och en sedan en mall så öppnas väl ett nytt dokument baserad på mallen?
Förstår inte riktigt var du ser listan över mallar förutom under New-knappen...
Svara