Hej! Är det ingen här som kan svara på denna fråga????? Tror inte det går, när man använder sig av lookup-columns så är det en referens (id) som lagras i listan sen finns det logik i SharePoint för att hämta upp det värde som ska visas när man tittar på listan och den logiken finns inte i word. Så man kan alltså inte använda sig av data från listor i dokumenten? Jo men inte Lookup-column. Okej? Hur ska man bära sig åt då? Med tex. en kolumn som är ett vanligt textfält kan du göra som du gjort men om du vill använda nån av kolumnerna som är lite mer avancerade så får du nog skriva lite kod, här är ett exempel. Okej, ett litet lattjo problem som uppstår när jag testar den funktionen som finns på länken. http://support.microsoft.com/kb/899965 Knowledge Base artikeln ovan hjälpte inte men jag har hittat en lösning på problemet. Av någon anledning så fick inte mappen för min feature rätt rättigheter. Flytta upp mappen på skrivbordet och kopiera tillbaka den till Feature mappen löste problemet.WSS3.0 "Lookup-column" ID visas istället för värde i dokumentfält ("properties")
Jag har ett litet problem med "Lookup-columns" i WSS 3.0.
Jag har skapat en innehållstyp med ett antal kolumner varav några är uppslag mot listor som jag också har skapat. Och jag har fått det hela att snurra tillbaka till Word dokumentet som man skapar utifrån den "mall" som jag lagt med i innehållstypen så att fält i dokumentet uppdateras med respektive kolumn.
Problemet är att de fält som går mot uppslagskolumnerna visar ID:t till posten i kolumnen och inte t.ex. rubriken som jag vill ha med. Jag får alltså nummer och inte text i fälten. Trots att jag i kolumnen specifierat att det ska vara Rubrik.
Jag använder Office 2003 som är koncernstandard.
Någon som, prettypleeeease, kan hjälpa mig med hur jag ska få det hela att funka?
/JariSv: WSS3.0 "Lookup-column" ID visas istället för värde i dokumentfält ("properti
/JariSv: WSS3.0 "Lookup-column" ID visas istället för värde i dokumentfält ("properti
Sv:WSS3.0 "Lookup-column" ID visas istället för värde i dokumentfält ("properti
Hmm....Sv: WSS3.0 "Lookup-column" ID visas istället för värde i dokumentfält ("properti
Om man vill använda ett värde ur en lista?Sv: WSS3.0 "Lookup-column" ID visas istället för värde i dokumentfält ("properti
http://www.sharepointblogs.com/johnwpowell/archive/2007/07/13/display-version-number-and-other-sharepoint-metadata-in-word-2003-documents.aspxSv:WSS3.0 "Lookup-column" ID visas istället för värde i dokumentfält ("properti
(Jag börjar med att mecka med den som den är då jag ska ha in version i dokumenten också ).
Jag har skapat en Feature.xml och Elements.xml samt skapt en mapp under 12/Templates/Features där jag lagt dem. Sen har jag kompilerat en dll som jag skapat GUID för och signat och lagt in i c:\windows\assembly.
När jag sen har installerat "featuren" med stsadm och aktiverar den för den aktuella webbplatsen så får jag access denied på siten? Error 403 Forbidden. Avaktiverar jag "featuren" så kommer jag in igen på den.
Vad kan det bero på?
Jag har i princip kört en "cut'n paste" på den koden som visas på länken ovan. Sen bara använt kolumnnamnen som jag har in min wss.
Jag har dessutom testat med att starta om IIS:en osv..
I eventloggen får jag följande felmeddelande:
The application-specific permission settings do not grant Local Activation permission for the COM Server application with CLSID
{61738644-F196-11D0-9953-00C04FD919C1}
to the user JTEST\jivanoff SID (S-1-5-21-1753109570-2772811920-227558364-1017). This security permission can be modified using the Component Services administrative tool.Sv: WSS3.0 "Lookup-column" ID visas istället för värde i dokumentfält ("properti
Tackar
/Jari