Hej nån snälla kunnig som skulle kunna hjälpa mig. Man skall aldrig installera Windows när man har Linux installerat. Windows bryr sig inte om att det finns andra operativsystem installerade utan skriver över bootsektorn. tackar för tipset :) .... tack för länken :) även om du tar bort linux partitionen så ligger förmodligen lilo (el. vilken boot manager du valde till linux) kvar i mbr, så mitt tips är att ladda ner en bootdisk från www.bootdisk.com och köra fdisk /mbr på så sätt får du bort lilo, det var iallafall så jag gjorde för at bli kvitt linux installationen helt, du kan läsa mer på http://support.microsoft.com/kb/q69013/ har inte märkt nått konstigt, jag som trodde jag hadde fått bort hela köret :S ? ... Får du inte fram någon meny där du kan välja vilket OS du vill starta när du startar datorn kan du vara lugn, då har du fått bort den också.hjälp ang. linux på min dator
Det är så att jag skulle prova på linux på min dator en för ett tag sedan o det fungerade bra tills jag formaterade min partition som innehåll windows xp...när jag instllerade om windows så försvann linux o nu kan jagi inte komma åt den partitionen som linux är på o jag kan inte få igång linux :S ....
det jag vill nu är att få tillbaka den försvunna partitionen asså få den partitionen till en ntfs o få bort linux helt o hållet bort...jag har ingen magicpartition o vet inte var jag kan få tag på den heller..
nån som kan berätta hus jag ska göra för att få tillbaka min hård disk som är på 40gb istället för 30gb som det är nu ?Sv: hjälp ang. linux på min dator
Jag föreslår att du laddar ned en live-CD, t.ex. http://www.knoppix.org/, bränner den på en CD och sedan bootar från denna. Då kommer du att få upp alla partitioner på skrivbordet.Sv:hjälp ang. linux på min dator
men kan jag inte bara formatera den partitonen till ntfs o få bort linux lixom ?Sv:hjälp ang. linux på min dator
jag fick ta risken o köra med magickpartition o det funkade utan att något krash ;)Sv: hjälp ang. linux på min dator
Sv:hjälp ang. linux på min dator
det kanske e bättre lämna det som det är nu så länge det funckar bra, eller?...för det verkar farligt med att ge sig in på boot osv...Sv: hjälp ang. linux på min dator
/Johan