Tjao. Det kan vara idé att kolla med din "Linux-vän" vilken dist denne kör och välja samma, det brukar vara enklast att köra samma som den man får hjälp av :) Nu jobbar jag inte med Linux, men de flesta av mina UNIX/Linux-kollegor på jobbet rekomenderar *BSD när det gäller Internetapplikationer. Kanske kan vara något att titta på? <b>de flesta av mina UNIX/Linux-kollegor på jobbet rekomenderar *BSD när det gäller Internetapplikationer</b> >> <b>de flesta av mina UNIX/Linux-kollegor på jobbet rekomenderar *BSD när det gäller Internetapplikationer</b>Linux Server OS för t.ex wevserver?
Jag har en gammal dator jag tänkte använda som server (web) och kanske som lite "expriment dator" för diverse internet servrar etc om ni förstår vad jag menar... alltså privat. Gärna med en ftp. Jag tänkte mig en Linux dist, men är inte så bekant med vad det finns för Server Distrubitioner. Jag har mest använt Slackware och Mandrake innan som Workstation.
Har ni några tips? Jag har en vän som e haj på Linux så just den biten är jag inte orolig för men men.
Hehe =)
RickardSv: Linux Server OS för t.ex wevserver?
Jag har själv kört Red Hat och Debian med lite serverapplikationer och är mest förtjust i Debian dessa två, men smaken är ju olika så det är svårt att ge något definitivt tips.
/JohanSv: Linux Server OS för t.ex wevserver?
Sv:Linux Server OS för t.ex wevserver?
Som inte ens är Linux...Sv: Linux Server OS för t.ex wevserver?
> <b>Som inte ens är Linux...</b>
Nej, det har jag inte heller påstått. Jag lämnaden en rekomendation från de jag känner som jobbar professionellt med UNIX/Linux om att för specifikt Internetapplikationer så är *BSD ett bra val.