Hej. Har aldrig använt en server med dubbla cpu:er. Är det möjligt att styra hur programvaran körs? Vad jag skulle vilja göra är att köra Databashanteringen på en processor och andra program på den andra . Operativet är Linux och databasen MySql. behöver veta innan vi köper datorer. En dubbelprocessor eller 2 enkel processor Är det inte bättre att låta OS:et styra vad varje processor ska sköta?! Annars kan ju en cpu arbeta väldigt mycket medans den andra inte gör någonting. Men jag hade nog föredragit en dedikerad server till DB. Fast det beror ju mycket på belastningen, vad du kör för andra program, hur ni tänker uppgradera i framtiden om det finns behov osv. > Är det inte bättre att låta OS:et styra vad varje processor ska sköta?! Annars kan ju en cpu arbeta väldigt mycket medans den andra inte gör någonting. Men jag hade nog föredragit en dedikerad server till DB. Fast det beror ju mycket på belastningen, vad du kör för andra program, hur ni tänker uppgradera i framtiden om det finns behov osv.Dubbla cpu
Tack på förhandSv: Dubbla cpu
Sv:Dubbla cpu
Det finns en viss poäng med att göra så.. Om man styr lite så kan man se till att den inte måste hålla på och ändra för mycket på cache-minnet när trådarna flyttas runt mellan olika processorer. Om alla trådarna stannar på en processor och inte flyttas runt konstant så kan det spara en del