Finns det något program där man kan välja precis vilka portar ut till internet som ska vara öppna eller inte? nortons firewall verkade ganska avancerad när jag testade den. kanske inte tillräckligt? Om du vill ha kontroll ska du köra den på en separat dator med t.ex. Linux på och använda Iptables, där kan du bestämma "allt" själv och dessutom logga precis om du vill! Med Tiny personal firewall kan du t.o.m sätta vilka applikationer som ska få gå ut genom en viss port. ZoneAlarm kan också ställas in för att tillåta endast vissa program. Den är gratis och anses vara bäst av de flesta. Tiny har jag faktiskt inte prövat så den kan jag inte säga nåt om. nortons firewall kanske inte var så avancerad, men krånglig kändes den i alla fall! :-) winroute ger dig stenkoll!Avancerad brandvägg
Alla brandväggar som jag har testat är alldeles för "användarvänliga" för min smak...
Annars undrar jag om man kan göra nåt liknande själv...? Sen ska man ju gärna kunna ha lite protokollföring för en eller flera utvalda portar, så man ser vad som händer där.
Låter det som nåt ni känner igen så är jag mycket intresserad, om inte så kanske ni vet nån sida där man kan läsa om det, så man kanske kan göra sig ett själv.
Mvh /MolleSv: Avancerad brandvägg
/ davidSv: Avancerad brandvägg
/JohanSv: Avancerad brandvägg
/Erik Sv: Avancerad brandvägg
/IvarSv: Avancerad brandvägg
Men Zonealarm har jag prövat och jag tänker aldrig göra det igen, en så plottrig, minnesgurglande, och svårförståelig brandvägg vill jag inte ha...Sv: Avancerad brandvägg
/ DavidSv: Avancerad brandvägg
Där specar du exakt upp vilka portar som du ska använda.
Dock kostar den en del.
Gör inte samma tabbe som jag och installera den via remote desktop på brandväggsdatorn. För den spärrar allting när den startas första gången =)