Hej där, jag har en fråga ang bootning via nätverkskort, vart hittar jag ett sånt kort? De flesta NIC brukar ha det som tillval idag. Kolla på 3Com och Intels NIC. :-) Vet du möjligen hur det funkar oxå? Och kanske vet du kanske nån programvara så jag kan köra som en tunn klient mot en server? Jag har bara jobbat med boot-bara NIC för installationer av klientOS. Och då med Win2000 RIS. Det e det som e frågan, jag kan INGET om detta, men det ska vara en client-server vara som är billig eller gratis:-) Billigt eller gratis låter som någon UNIX eller kanske Linux.boot via nätverkskort?
Sv: boot via nätverkskort?
Kolla på <URL:http://www.intel.com/network/connectivity/products/desktop_adapters.htm>. Där har du Intels kort.
PRO/100 M (Management) är jäkligt trevliga. Nu såg jag att de även har PRO/100 S (Secure), de kanske man skulle spana in någon gång!Sv: boot via nätverkskort?
Så du har en gammal PC som du vill stoppa i ett NIC med boot och sedan göra denna till en tunn klient? Vad är det för server du ska köra mot?
Jag vet inget men något kanske man ska kunna snoka reda på!Sv: boot via nätverkskort?
Där kan du säkert bygga sådana lösningar men inget jag känner till något om!