Idag fick de som blivit MVPer ett mail om de blivit tillsatta denna titel. Vad krävs för att bli MVP ? Stort grattis till din bror och Jimmy - det är den yttersta bekräftelsen på erkännande från Microsoft för det slit och släp dessa lägger ner ideellt på att hjälpa andra. Jag minns själv när jag fick min för 2 år sedan - man är mäkta stolt och lycklig. En uppdaterad lista med alla Most Valuable Professionals (går att sortera på land/teknik) finns på http://mvp.support.microsoft.com/default.aspx?scid=fh;EN-US;mvpawardgeoname&style=toc På sidan http://mvp.support.microsoft.com/default.aspx?scid=fh;EN-US;mvpawardgeoname&style=toc finns inte Fredrik Normén med? Eller vad det jag som kollade för snabbt? Helt rätt. Ursäktar för detta och återkommer så snart sidan har blivit uppdaterad. Grattis till MVPerna...
Min bror och Jimmy Nillson är de jag känner till nu som blev det i Sverige. Vet ej om någon mer
blev det,
Grattis till er båda. :-) skit kul. Ni är klart värde det.
Mvh JohanSv: Grattis till MVPerna...
Stort grattis förresten! för ett (jag antar) riktigt hårt arbete!Sv: Grattis till MVPerna...
För info - Most Valuable Professional. Det är en titel man inte kan plugga till, inte kan tjata sig till och den gäller bara 1 år i taget. Man kan bli detta genom att frekvent hjälpa andra personer med hjälp på ideell basis och företrädesvis i forum eller på nyhetsgrupper.
Förut har det bara varit på newsgrupper men Microsoft bevakar även exempelvis pellesoft för att nu finna de personer som sticker ut extra och ger sitt stöd till microsofts produkter. En MVP är också en ambassadör för Microsoft och dess produkter så det är ett stort ansvar man får. Man får också reda på ganska mycket innan andra får och därför måste man skriva på ett avtal för detta, kallat NDA. Non Disclosure Agreement tror jag det heter.
Med MVP får man inte bara en status som hjälper en i arbetslivet, man får även följa med på rabatterade events i världen, support och bättre möjligheter att knyta många värdefulla kontakter inom såväl det område man verkar i utan även angränsande.
För dig som vill bli MVP så är det alltså som så, gräv ner dig, lär dig och dela med dig. Förr eller senare kommer du troligen att bli upptäckt om du är generös och duktig till någon av Microsofts programvaror.
Om du har ytterligare frågor om MVP så kan ni skriva dessa här så skall jag be någon att svara på detta.Sv:Grattis till MVPerna...
Återkom gärna om ni har ytterligare frågor om MVP-programmet.
Bästa hälsningar
Pär Karlsson
parkarls@microsoft.com
Microsoft Nordic Sv: Grattis till MVPerna...
/mSv:Grattis till MVPerna...
Mvh,
//Pär