Har en applikation som jag vill skapa rapporter från. Rapporterna skall gå att spara och "exportera" till olika program främst word. Vore bra om det fungerade till andra program med exempelvis OpenOffice. Bäst interoperatibilitet mellan olika ordbehandlingsprogram torde RTF ge. Jag har "hackat" en del rtf för hand. Finns det någon klass eller liknande som man bör använda i .NET? Jag provade att göra ett dokument i word och spara det som xml. Det funkar ju bra att öppna i openoffice med. Är det någon som har generareat xml "worddokument" från vb.net? Om tredjepartskomponenter är intressanta så rekommenderar jag DataDynamics Active Reports.Net, med vilken du kan spara undan en fil i deras interna format RDF. När du sedan vill visa rapporten för användaren så kör du den igenom ett exportfilter och får ut den i TXT, HTML, TIFF, PDF, RTF eller EXCEL. De har både Web- och Windowsviewer så den brukar fungera för de flesta applikationer. Kostar dock en slant men ingen royalty för slutanvändaren. www.datadynamics.com Undra mest hur folk gör i allmänhet. Skulle vilja undvika tredjepartsprodukter.Rapport. Vilket format skall man välja?
Vilket format skall jag skapa dokumentet i?
.rtf
.html
.doc
.xml
Annat
Finns det någon modul som jag kan använda i .net för att skapa rapporterna?Sv: Rapport. Vilket format skall man välja?
Vad gäller OpenOffice.org så klarar det av de flesta DOC-filer med glans. Det är nog främst makron som hanteras dåligt, men sådana kommer du väl ändå inte att ha i dina dokument.Sv:Rapport. Vilket format skall man välja?
Sv: Rapport. Vilket format skall man välja?
Sv: Rapport. Vilket format skall man välja?
Sv:Rapport. Vilket format skall man välja?