Hur mycket data ryms i ett dataset. Säg att jag har en tabell med 70000 poster och jag vill fylla ett dataset med dessa. Går det eller blir det för mycket ?. Hur skall man annars göra då man har en stor mängd data som skall transporteras? Anledningen till att jag frågar är att jag vill skyffla data från ett ställe (databas x av typen x) till ett annat (databas y av typen y). Du kan ju flytta 1000 poster i taget. Även om dataseten klarar stora mängder data så är jag inte säker på att det går snabbare eller blir säkrare att flytta allt på en gång eftersom du då kan råka ut för minnesproblem, timeouter m m. Vad är bästa tillvägagångssättet då man skall flytta stora mängder data (ex kopiera flera tusen poster från en db till en annan) ?. Tanken var att jag skulle göra en tjänst som schedulerat (när ett visst datum och en viss tid slagit in) hämtar data från en as/400 och tvättar (konverterar till andra datatyper etc) det och sedan lägger in det i en Msql 2000 db. Det rör sig om ca 100000 rader som skall överföras. Ifall du använder en DataReader istället för ett DataSet så får du inga problem med att det är stora mängder data. Den läser bara in några kilobyte i taget, så den använder obetydligt med minne. vet inte om det finns nån övre begränsning för dataset, men datatable säg ha en max kapacitet på Man bugar och bockar för svaren. Ska fundera på en uppdelning av arbetet och kolla upp datareadern. Anser denna tråd som löst. Känns som om det vore rimligt att titta på DTS i SQL Server om du inte redan gjort det... går att programmera DTS också. Borde vara snabbare att arbeta mer direkt mot databasen... Hur mycket klarar ett dataset
Sv: Hur mycket klarar ett dataset
Sv:Hur mycket klarar ett dataset
Vad är bästa sättet för detta????Sv: Hur mycket klarar ett dataset
Att skapa så många poster kan dock ta en stund, så du kanske skulle fundera på om det till exempel går att dela upp arbetet i flera delar.Sv: Hur mycket klarar ett dataset
ca: 16 000 000 poster!!! se länk:
http://www.dotnet247.com/247reference/msgs/31/155253.aspx
ska du ladda in 70000 poster så kan det vara effektivast att fylla datasetet i omgångar, men det
går säkert om du har dator och minne så det räcker...
Tjosan!Sv:Hur mycket klarar ett dataset
Sv: Hur mycket klarar ett dataset