Är det möjligt att hänga på ex. en .PHP-Community på en redan .NET utvecklad portal? vad får du för mervärde av att ha ett php system och ett .net system? Allt är möjligt, men frågan är om det är värt det.. Det är inga problem att få PHP och .NET att sammsas om databaserna. Det som kan bli problem är att dela information mellan de olika sidorna, så som inloggninguppgifter, men om du inte använder specifika lösningar som typ sessioner, utan använder dig av cookies så skall det inte vara några problem. Tack för alla svar och tips! >Tack för alla svar och tips! > Ur en underhållningssynpunkt är det dock helt förkastligt.NET vs PHP
Det jag tänker på är databaserna. Hur får jag de att jobba tillsammans?
Jag vill att Communityn skall ha accessnivåer. Ex. en accessnivå för Communityn samt en högre nivå där du kan ta del av informationen av den .NET utvecklade portalen...
Den som redan är medlem i portalen får en access i communityn. Den som blir medlem i communityn har inte access till portalen förenn den uppgraderar sig till portalen.
Skall man helt enkelt skippa PHPlösningen och bygga communityn i .NET?Sv: .NET vs PHP
Sv: .NET vs PHP
Ur en underhållningssynpunkt är det dock helt förkastligt att göra det så som du vill, eftersom det kräver att du har kunskap inom 2 områden och skall hålla dig uppdaterad om säkerhetsrisker och andra uppdateringa på 2 plattformar istället för en.
Min lösning är nog att du skippar PHP/.NET och bygger det hela i samma plattform, är det inte ett alternativ med tanke på tid/pengar så går det att fixa men i slutändan så får du nog mer problem än förväntat.
- MSv: .NET vs PHP
Har beslutat att skrota PHP och utveckla allt i .NETSv:.NET vs PHP
>Har beslutat att skrota PHP och utveckla allt i .NET
Ett klokt beslut ;)Sv:.NET vs PHP
Ja, inte lär det locka fram skratt, precis... ;)