Finns funktionen i Team System Team System/VS.NET 2005 att man kan se hur anrop av metoder görs mellan och inom klasser? Jag villl alltså grafiskt se hur metodanrop görs så att det är lätt för andra att sätta sig in i min kod. Jag tror det heter Sequence diagram i UML. Jag vill alltsåp i efterhand kunna skapa sådana utifrån en given kod. Lars-Erik, Tack för svaret, dock väcker det nya frågor om hur Visio for Enterprise Architects förhåller sig till Visual Studio 2005 Class Designer. Kan man i Visio EA göra allt som man kan i Visual Studio 2005 Class Designer? Team System/VS.NET 2005
Sv: Team System/VS.NET 2005
Sv:Team System/VS.NET 2005
Jajamen.. det kommer att implementeras med hjälp av <b>Visio</b> (vilket betyder att du kan använda en nuvarande version av Visio för att göra det redan idag). Vidare kan man på http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/dnvs05/html/vstsmodel.asp läsa följande
<info>
Does Visual Studio Team System support behavioral modeling and Use Case diagrams?
Yes, behavioral modeling and Use Case diagrams with code generation and reverse engineering are supported via Visio for Enterprise Architects, which is included with Visual Studio Team System. Visual Studio Team Edition for Software Architects, however, does not natively support these diagram types. Custom diagram types can also be created on top of the powerful Visual Studio 2005 modeling framework using the recently released Microsoft Tools for Domain Specific Languages.
</info>
Hoppas det hjälper!Sv: Team System/VS.NET 2005