Hej. Kör du .net så går det så fort att rendera att det nästan är onödigt att köra nån form av frames i alla fall. Du gör det för prestanda, men en userkontroll kan cachas och således bli väldigt snabb. Men om man lägger in en usercontrol, skapas ju en iframe. Via satellit kan jag använda mig <code>target="opener"</code> för att starta om den omkringliggande sidan. Om jag kör med iframe eller liknande teknik, får inte scrollarean vara för stor, utan det måste finnas plats runt omkring den.Iframe lr not Iframes, det är frågan.
Bygger en sida som innehåller en massa text, i mitten på sidan skall en topplista finnas. Denna lista skall vara scrollbar i nedåt och uppåt. Vid klicka på länkar i topplistan, skall en ny topplista tas fram, samtidigt som texten skall ändras på det som ligger runt topplistan. Har provat med IFRAME, men inte lyckats att uppdatera sidan som ligger runt IFRAMEt. Har även funderat på FRAMESET men eftersom det skall finnas en bakgrund här och att skärmytan är fixerad till 1024*768, kommer bakgrunden att styckas upp och det duger inte.
Hur skall jag göra.
Funderar på om man kan bygga nån form av satellitfönster som poppar upp med topplistan.
/Stefan LarssonSv: Iframe lr not Iframes, det är frågan.
Sv:Iframe lr not Iframes, det är frågan.