Hej! Detta har väl att göra med HTML-editorn i VS2003 och inte en fråga om arkitektur? ;) Hej Ola!Låsa tabeller fällt mm
Jag har under mina år varit både iriterad och frustrerad över att tabeller fält mm kan flytta på sig eller ändra storlek hux flux. Nu stämmer ju inte det, men jag tycker det är skit svårt att få kontroller, tabeller att behålla sina positioner.
Så därför undrar jag hur man för text en tabell att inte bli bredare än det man anget som bredd. Man ritar ut den snyggt och råkar dra i ett hörn PANG så är tabelle dubbelt så stor, eller cell har förändrats i storlek. Bilden ligger inte på samma position..mm
Så snälla! Upplys mig hur jag löser detta problemet. Man skulle vilja ha en Lock form, så som man har i windows app designern
/TyronneSv: Låsa tabeller fällt mm
Det är tyvärr så att editorn i VS2003 är inte speciellt bra. Den bygger på Frontpage som inte är känd för att vara världens bästa HTML-editor. En ljusning finns dock i form av VS2005 där HTML-editorn ska vara helt omgjord. Förhoppningsvis fungerar den mycket bättre! Sv:Låsa tabeller fällt mm
Jag använder faktisk Dreamveawer nästa alltid när jag designar. Det är så iriterrande när man jobbat en timme med layouten och sedna råkar man lägga in en bild eller liknade. Och då ändras bredd mm.
Undrar hur pelle har gjort med denna layouten. SOm jag förstår bygger den på en massa tabeller i tabeller mm.
/Tyronne