Jag har läst/sett en del om application/component designers i VS2005, men nu när jag installerat den releasade versione hittar jag dem ej... Hör dom till Team-versionen som inte ännu släppts? Hej Claes, Är Visual Studio 2005 Team Architect en del av Visual Studio 2005 Team Foundation Server ? Whoops, jag hade installerats Proffesionalversionen. Nu har jag dock installerat Team Suite (trial version 180 days) och får upp de designers du nämner, men det är inte riktigt vad jag söker. Jag lyckade rodda reda på lite information kring detta. Stort tack för att du redde ut denna soppa i Microsoftdjungeln. Idag såg jag för första gången(?)Skillnad VS2005 beta och releasad version?
Jag ska designa en ny applikation och söker ett verktyg för att designa componenterna och deras kopplingar...
//Claes Sv: Skillnad VS2005 beta och releasad version?
I Visual Studio 2005 Team Architect ingår Application, System, Deployment och Logical Data Center designers.
Class designers ingår i alla Team dialekterna, dock ingår inga designers i VS 2005 professional.
Visual Studio 2005 Team Foundation Server skall släppas under Q1 2006, dock är det "bara" server-side funktionalitet.Sv:Skillnad VS2005 beta och releasad version?
Jag hittar ingen Visual Studio 2005 Team Architect att ladda ned på MSDN, bara beta av Visual Studio 2005 Team Foundation Server, samt förstås VS.NET 2005 Pro/Standard/ExpressSv:Skillnad VS2005 beta och releasad version?
Jag vill ha en designer där jag kan designa de olika layers med de olika klasser/objekt jag ska ha, samt hur de anropar varandra...men det kanske inte finns. Application designer verkar liksom ett snäpp för hög nivå och system designer ännu högre. Jag ska göra en vanlig windowsforma-appl med databas och jag vill ner på klassnivå (vilka klasser ska jag ha i datalagret, businesslagret, UI-process-lagret, usercontols, forms etc, och class-designer ger ju bara klasshierarkin. Jag vill kunna designa olika senarier hur objekten ska anropas mm
Sv: Skillnad VS2005 beta och releasad version?
För det första, så beroende på din typ av MSDN subscription så har du olika varianter av VS 2005 Team System färdig. Team Suite (180) dagars trial är tillgänglig för de som har Universal men inte har valt vilken av de olika dialekterna man är ute efter. (Test, Utvecklare, Arkitekt). Troligtvis, när man valt (jag har inte gjort det ännu) så blir de tillgängliga för nedladdning då.
Den designer som du efterfrågar finns INTE i VS Team System. Jag skulle väldigt gärna se denna typ av designer med. Men du kan ju ladda ner DSL kitten och skapa din egen designer... ;-)
Allvarligt så tror jag att det kommer att komma sådana desigern, endera från MS eller från partners/tredje parts leverantörer. Sv:Skillnad VS2005 beta och releasad version?
Visual Studio 2005 Team Suite Trial Edition - DVD - (English)
Nu är den på väg hem...