Jag har fått i uppdrag att göra lite småändringar på en befintlig .net-site, som jag når via ett ftp-konto. Grejen är väl att om jag gör ändringar i codebehind-filerna så måste väl hela applikationen kompileras om för att ändringarna ska få effekt? Kan du inte få hela solutionet av skaparen? För det är ingen hitt att göra som du säger om du inte har hela projektet. Jag tror att alla filer till hela projektet ligger uppe på ftpn. I ASP.NET 2.0 funkar det så (default) att du kan ändra i kod/aspx-filer och ladda upp dem till servern. När nästa request kommer in kompileras sidan till en temp-dll (en per aspx-fil). Tackar för svaret! Du kan kompilera utan VS med vbc.exe (Googla, sök i msdn) Att ha koden "inline" istället för "code-behind" har mindre prestandamässig betydelse än man kan tro. > Att ha koden "inline" istället för "code-behind" har mindre prestandamässig betydelse än man kan tro.Nybörjarfråga. Kompilera hela projektet vid småändringar?
Så hur gör jag?
Tankar hem hela applikationen till min localhost, gör ändringarna i Visual Studio, kompilerar om och tankar upp allt på nytt?
Eller finns det något smidigt sätt att bara göra enkla ändringar i .cs-filer och låta dessa få effekt på en gång utan att behöva tanka hem allt och kompilera det lokalt?
Tack på förhand för tips.Sv: Nybörjarfråga. Kompilera hela projektet vid småändringar?
Mvh JohanSv:Nybörjarfråga. Kompilera hela projektet vid småändringar?
Sv: Nybörjarfråga. Kompilera hela projektet vid småändringar?
I 1.1 däremot måste du ha hela projektet, kompilera till en DLL. Sen laddar du upp DLL-filen ihop med de ändrade .aspx-filerna.
Dvs, om det är gjort med code behind.
Det går ju även att lägga kod i aspx-filer (men det är väl inte att rekommendera)Sv:Nybörjarfråga. Kompilera hela projektet vid småändringar?
Då antar jag att i detta fallet handlar om 1.1 eftersom ändringar jag gör i .cs-filer inte får någon effekt alls.
Besvärligt!
Det handlar om så små ändringar att jag gör dom i notepad. Hade velat slippa installera visual studio och hela den biten, men jag antar att det är det enklaste om jag måste kompilera om hela projektet?Sv: Nybörjarfråga. Kompilera hela projektet vid småändringar?
Sv:Nybörjarfråga. Kompilera hela projektet vid småändringar?
Sv: Nybörjarfråga. Kompilera hela projektet vid småändringar?
Finns ingen prestandaskillnad mer än att snäpper mer kod måste kompileras vid första körningen. Däremot så blir koden enklare att underhålla.