Hej! Det går att lägga till egna dialoger i installationsprojektet. Gjorde det för länge sedan så jag kommer inte ihåg hur men har för mig att det inte var särskilt svårt.Setupprojekt för .NET Service: Skriv in parameter i User Interface som används f
Håller på att skriva en windows service i .NET. Denna service ska köras i multipla instanser på en och samma server. Jag vill kunna ändra namn på servicen under installation, samt skicka in en eller flera parametrar till denna.
Man ska alltså kunna installera samma service ett antal gånger på en server så att de i service managern finns typ:
Service1
Service2
Serivce3 osv.
Jag vill göra ett vanligt setup program för detta i VS och helst via user interface eller liknande skriva in namn på servicen samt någon mer parameter.
Jag vet att just namnet kan sättas via installutil, men skulle helst vilja göra detta via ett installationspaket.
Är detta möjligt?
Mycket tacksam för svar
/ StefanSv: Setupprojekt för .NET Service: Skriv in parameter i User Interface som använ
Resultatet av dialogen hamnar i en variabel som man kan använda vid installationen.