Om jag vill föra statistik när användaren klickar på en bild på sidan, finns det något färdigt sådant eller måste jag göra en egen. finns säkert massa gratis remverk för detta. men är detta verkligen en arkitektur fråga :-) om du vill bygga en egen skulle du kunna bygga en egen custom control som ärver ImageButton typ, där du sedan skriver kod som uppdaterar statistik baserat på vilken bild man tryckte på styra det via dess ID. skulle undvika arv-idén om jag var du, du vill sannolikt inte bara logga klick på en bild utan även klick från mail, klick på länk etc ja nu sa han i of bara bild :-) Du vet möjligtvis inte var det finns något exempel jag kan titta på, eller skulle det fungera med ImageButton?Statistik
Idag används Statcounter.Sv: Statistik
Sv: Statistik
Anledningen att jag säger en egen kontroll är för att du då enklet använder samma kontroll på alla ställen du har en bild som skall ge statistik då man trycker på den... Vill du inte ha postback kan du kolla på Ajax-lösning...
mvh JohanSv:Statistik
vår förra lösning byggde på ett php-shareware som grävde i webloggarna och så gjorde vi en redirect från banners och mail med bannerid i länken. Det funkade alldeles utmärkt, numera vill vi logga det mesta för att göra lite användarprofiler så nu har vi en mer komplicerad lösning.Sv: Statistik
"vår förra lösning byggde på ett php-shareware som grävde i webloggarna "
Oj stackare... gräva i en log... alla sätt är olika... :-) Sv:Statistik