Hejsan Du har bara läst på för dåligt :-) Vad jag har förstått så måste Application blocks ha en app/web config fil. Men det finns väl inte till dll:er. För att kunna göra en app.cofig för din COM+-applikation så läs här : http://objectsharp.com/blogs/bruce/archive/2004/02/06/269.aspx. Det bygger på att du Loggning på en appserver
Har kollat lite snabbt på Applicationblocks. Funderar på att använda det till bla loggning av vårat nya system. Men är lite konfunderad. Har inte hittat att jag kan få igång loggningen på dll:er. För applikationsservern kommer endast innehålla komponenter.
Går det att använda Applicationsblocks på en serverapp med endast dll:er?
Eller jag har bara läst på för dåligt :)Sv: Loggning på en appserver
Allt är ju dller hehe så hur du än gör så loggar du dller...
För jag antar att du menar att du inne i en metod som finns i en dll vill logga?
Om du vill titta på ett lite "lättare" ramverk kan du titta på Log4Net oxå.
Jag tycker Applications blocken är lite stora. Mkt lull lull konfigurationer m.m
Så applikationernas storlek avgör ju lite hur komplex loggramverk man vill ha.
Mvh JohanSv:Loggning på en appserver
Log4net använder jag på klientsidan. Fungerar bra :)Sv: Loggning på en appserver
1. Talar om för din COM+ applikation vad dess Application Root Directory är.
2. Lägger en fil application.manifest där som innehåller
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" standalone="yes"?>
<assembly xmlns="urn:schemas-microsoft-com:asm.v1"
manifestVersion="1.0">
</assembly>
3. Lägger en application.config i samma mapp som är din app.config.
Du kan nu nå din app.config precis som vanligt. Tack vare steg 1 så kan du konfigurera dina olika COM+-applikationer olika fast de har samma dll som vill ha en .config (hade inte gått om man hade kunnat göra en mydll.dll.config).
/Andreas